در شماره سوم تزرو و به قلم رامین اعلایی خواهید خواند: ایده‌هایی درباره‌ی خیانتِ تصویر مگریت


آیا تصویر می‌تواند پیمان‌شکنی کند؟!


جایگاه و تمایز تصویر و نوشتار در رابطه دال و مدلول، دال آوایی یا نوشتاری، مفهوم و مدلول تصویری و عملکرد زیرکانه نقاش قرن ۲۰ روزنه ای است که رامین اعلایی در شماره سوم فصلنامه تزرو به روی مخاطب می گشاید تا این بار گونه دیگری دریابیم تمایز میان واژه و تصویر را.

رامین اعلایی به استناد نظریات زبان شناسی به تحلیل “خیانت تصویر” اثر رنه مگریت می پردازد و بیان وی را از گذر تصویر با برابری آنچه نشانه شناسی جدید مطرح می کند به مخاطب هنر عرضه می دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *